5 Temmuz 2010 Pazartesi

Anne Kedi ve Yavruları

İkinci yazımı kedilere ayırdım, yıllar önce ben çocukken bahçe içinde ahşap evimizde otururken, bahçemizde bir sürü kedimiz vardı. Ben kedilerle büyüdüm, çok severdim, ama sadece bahçede. Asla içeri alamazdım, çünkü annem çok kızardı. (o bazen evde yokken ben gizlice içeri alırdım) Ama daha sonra taş yığınları dediğimiz apartmanlara taşındığımızdan itibaren kedilerle haşır-neşirim sona erdi. Ta ki bu kış sokağımızdaki hamile kedinin doğum yapmasına kadar.

Karşı apartmana nasıl girdiyse bodrumuna 7 tane doğurmuş, apartmana her giren- çıkanla içeri giriyor veya dışarı çıkıyordu, yavrularına bu şekilde bakıyordu. Bazen gece dışarıda kalıyordu gidip kapıyı tırmalıyor, miyavlıyordu. Ben bu anne kediyi yavruları var diye doyurmaya, bakmaya başladım ve kedi sevgim bundan sonra yeniden depreşmeye başladı. Bazen camdan ona peynir, sucuk, köfte vs. ne varsa atıyordum, bu sefer de alıştı gelip bizim cama bakmaya başladı.

Geçen zaman içinde kedinin apartmana girip çıkmaları, apartman sakinlerinin de onu içeri alıp, dışarı çıkarmaları devam etti. Biz bu arada yavruları hiç görmedik. Derken havalar ısınmaya başladığında, bir gün baktık ki anne kedi yavrularının 4 tanesini dışarı çıkarmış.

O gün kedinin halini görseniz şaşardınız. Bir apartmandaki yavrularına, bir dışarıdaki yavrularına bakmak için kendini paralıyordu. Neyse bizim yardımlarımızla ertesi gün hepsini dışarı çıkardı. Şimdi çok mutluydu, yavrularıyla birlikte. Mahalle halkı, herkes onları besledi, şimdi yavrular büyüdüler, ama hala annelerini emiyorlar. Ben de onlara anneye süt olsun diye her gün sütlü ekmek veriyorum. Bazen de camdan peynir filan atıyorum. Ama artık o yemiyor, ağzına aldığı gibi yavrularına götürüyor, böyle bir şey olabilir mi, işte oluyor. Yani şunu söylemek istiyorum, anne olmak kediyken bile bambaşka bir duygu.

Yine sütlü ekmek yapmaya devam ediyorum, ama artık hem anne kediye hem yavrularına yediriyorum. İlginç bir şey daha anne kedi öncelikle yavruların başında onların yemesini bekliyor sonra onlar dağılınca kendisi yiyor. (Bu arada Tuğçe’m de benim sütümü kedilere mi veriyorsun diye bağırıyor. :)

Önemli bir şey daha; mahallede bir arkadaş bir akşam işten gelirken iki yavru kedi getirdi, annesi ve kardeşleri ölmüş. Tabi bizim yavru kediler onların yanında kocaman göründü. Önce bizim yavru kedileri küçük yavru kedilere sürttük, kokuları karışsın diye. Daha sonra annenin yanına koyduk, inanır mısınız önce kocaman gözlerle iki küçük yavru kediye baktı, şaşırdı, ama sonra onlara süt vermeye, yalamaya başladı ve iki tane küçük yavruya süt anneliği yaptı, böyle harika bir kedi, böyle harika bir olay olur mu?

Şimdi bizim kediler canavar gibi oldular, mahallede herkes onları doyuruyor, onlar daha da büyüdü, bir oyunlar, bir oyunlar, onları film seyreder gibi camdan seyretmek bana büyük keyif veriyor, Tuğçe hanım bana ne kadar kızsada onları seyrediyorum. :)


NOT: Anne kedi yeni doğum yaptığı zaman erkek kedi yavruları boğarmış, anne kedi yavrularıyla ilgilenmesin, kendisiyle ilgilensin, diye. Ben bunu yeni duydum ve çok şaşırdım. Bunu da paylaşmak istedim. :)
Ayrıca son resimdeki küçük yavrular dikkatinizden kaçmasın.

Sevgiler. :)



5 yorum:

  1. Sen bu kedileri benden daha çok seviyosun! Gidiyorum ben bu evden :(

    YanıtlaSil
  2. Kedilerle ilgili bir yazı bekliyordum açıkçası işte burada :) başka yavruları da sahiplenmesi çok hoş olmuş :) sizin mahallenin neşesi olmuş kedicikler belli ki aman dikkat edin bir şey olmasın :)

    YanıtlaSil
  3. Süheyla bravo sana valla.Resimlere baktımda,annelik böyle birşey olsa gerek.Benim üst katın verandasına Mayıs/25 günü anne kedi adayı iki yavru dünyaya getirdi.Grili olanı kaybetti.Kendi postuna benzeyeni bugüne kadar büyüttü.Resimleri var.Şimdi anne-oğul dolaşıyorlar.Avcılığı,düşmesini,kalkmasını öğretiyor.Gece/gündüz demeden,verandaya çıkan tüm kedileri kovalıyor.Bende onların mamalarını dışarda veriyorum.Bak Şok markette Anadaolu Çiftliği isminde 900 gram salamlar var.Ben onlardan veriyorum.Sende aynısını al.900 gramı
    3 lira civarında.Tam Kediler için.Kal sağlıcakla

    YanıtlaSil
  4. Tuğçe : Tabi ki kedileri senden çok seviyorum, bunu biliyorsun, yalnız gittiğin yeri haber ver, arada bazen, işim olmazsa, belki ararım :)
    Ali : Kedilerle ilgili bir yazı bekliyordum açıkcası diye başlayan cümlenin devamında ama resimlerle birlikte bu kadar güzel bir yazı beklemiyordum, gelecek zannettim.
    Biraz şımarıcaktım da.... :(
    Neyse...
    Ergun : Aaaaaa ne biçim kediymiş öyle, 2 tane mi dünyaya getirdi :) Sen bizim anne kediyi görsen yavrularına birşey yapacak diye köpeklerin üstüne saldırıyor, onları kovalıyor. Acaip ya... Bi de 3 liraya salam mı olur alemsin he, nerden bulursun bilmem. Benimkiler sütlü ekmeğe bayılıyor. :)

    YanıtlaSil
  5. Süheyla bugün bilhassa Şok marketten kedilere bir salam daha aldım.Ağırlığı 900 gram ve fiyatı
    3.90 TL:))) Tabiki bu insan için satılsada alınmaz.Ben haftada iki veya üç adet veriyorum.
    Whiskas mamayı bile beğenmiyorlar salamın yanında
    Birde arasoğuk olarak yarım yağlı süt...Kalın sağlıcakla...

    YanıtlaSil