9 Nisan 2011 Cumartesi

PORTAKALLI KEREVİZ :)

Çok şükür bloglar açıldı. 3-5 kişi yüzünden hepsinin kapatılması niye, bunu da anlamış değilim. Geçen gün teyzemin kızı Nuray ile telefonda konuşuyorduk, portakallı kereviz hiç yapmamış, ben de tarifini verdim. Çooookkkkk nefis oluyor, bilmeyenlere şiddetle öneririm. Sevmiyenlere salatasını yapın derim. Çünkü ben birisine (o kendini bilir) 1 yıl boyunca kereviz salatasını kabak salatası diye yedirmiştim. :D PORTAKALLI KEREVİZ Hepsini çiğden yapıyorum. 1 kg. kereviz 3 portakal suyu 2 adet kuru soğan 1 patates 1 havuç 1 avuç bezelye Tuz, şeker Zeytinyağ Önce patates ve havuc küp doğranır. İçine bezelye ilave edilir. Soğanlar halka doğranıp tuzla iyice ovulur, karışıma ilave edilip hepsi bir güzel karıştırılır. Diğer tarafta kerevizler ayıklanır, limonlu suya atılır, yıkanır ve iri parçalar halinde doğranır. Diğer karışıma eklenir ve hepsi geniş bir kapta iyice karıştırılır. Bu karışım yayvan tencereye dökülür, üzerine kereviz yaprakları yayılır, şeker, portakal suyu ve zeytinyağı eklenir ve pişirilir. Ben hiç karıştırmadan yaparım. SALATASI ise; kerevizler çiğden rendelenir, içine yoğurt, mayonez, isteğe bağlı az turşu, dereotu, eklenip hepsi karıştırılır. Yemiyenlere kabak salatası diye yedirilir. :))) AFİYET OLSUN

3 yorum:

  1. Sıkıysa bu fotoğraftaki yemeği de "kabak yemeği" diye yuttur bakalım o "biri"ne... Yaptığınla ne kadar da övünüyorsun HIH sana -.-

    Mağdur bir kız çocuğu...

    YanıtlaSil
  2. Canımmm kıyamam sana, sen yiyesin diye bütün bunlar, Selma teyzen de öksürük şurubunun içine pekmez koyup ilaç diye kaşıkla verirmiş çocuklara :)))

    YanıtlaSil
  3. Süheyla demin bir yorum yazdım.evvelden yazdığım yoldan gittim.sanırım uçtu...Birdaha denedim.
    O da uçtu...Muhakkak profil seçmemiz neden gerekiyor...Yani profil seçmeden ve senin onayından geçtikten sonraya kalsa neden olmuyor...Bakalım buda uçacakmı???

    YanıtlaSil